Friday, May 29, 2015

Siv Jensen onto FpU-bullies – Nettavisen

Reisetips med annonselenker

- Alle vi som har vært engasjert i Frp i en viss tid har opplevd den problemstillingen på kroppen i ulike miljøer.

Student Mathilde Fjeldstad (20) skriver i dagens Aftenposten om hvordan Frp-sympatiserende studenter skiller seg ut i norsk akademia, og opplever det å være FpU-medlem som sosialt belastende.

I innlegget skriver hun blant annet:

«Kommer du med et annet forslag eller er uenig, får du skarpe blikk. Mine medstudenter hviser kommentarer seg imellom samtidig som læreren ser på deg som du har falt ned fra månen.»

Og:

«Det er vanskelig å komme seg gjennom studiet når det er få som vil snakke med deg, og unngår samtaler basert på hva du mener. Det er vanskelig å være den eneste som skiller seg ut ved å ha andre meninger enn alle andre.

Jeg må svelge mange kameler, men jeg er villig til å gjøre det fordi jeg tror på mine løsninger og jeg ønsker å jobbe mot et bedre Norge.»

Nå får Fjeldstad støtte fra Frp-leder Siv Jensen.

–Alle vi som har vært engasjert i Frp i en viss tid har opplevd den problemstillingen på kroppen i ulik miljøer. Det gjør deg også tøffere. Men jeg tenker det først og fremst er en utfordring til dem som foretar den type mobbing, om å tenke gjennom hva det betyr å ha et demokrati og et samfunnsengasjement. Uten det mangfoldet vi har i Norge, går vi mot mer utfordrende samfunnsstruktur, sier Jensen til Aftenposten.

En undersøkelse som Sentio har utført for studentavisen Universitas og Norsk studentorganisasjon viser at ni prosent av alle studentene er blitt utsatt for mobbing på studiet. Men hele 25 prosent av studenter som sympatiserer med Frp, har opplevd det samme.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

LikeTweet

No comments:

Post a Comment