Tuesday, February 16, 2016

DNB has major problems with online banking – Aftenposten



Problemene oppsto like etter klokken 15.

- Vi har hatt problemer i ettermiddag, mange kunder har ikke fått logget seg inn i nettbanken og de som fikk logget seg inn kunne ikke bruke tjenestene i nettbanken, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB, til Aftenposten.

Banken hadde en stund også problemer med kortbetaling og overføringstjenesten Vipps, men disse problemet er nå løst, opplyser Dalsbø.

Håper på snarlig løsning

- Vi jobber på spreng for å løse problemet og tror vi har funnet ut hvor problemet ligger og at vi derfor får ordnet det i løpet av kort tid, sier Dalsbø.

Han vet ikke nøyaktig hvor mange kunder som er berørt.

- Det gjelder jo alle som har prøvd å benytte seg av nettbank i ettermiddag, så det er et stort antall kunder som er berørt. Det er vi lei oss for, sier Dalsbø.

Ikke samme problem som i går

Også mandag og tirsdag morgen hadde banken trøbbel. Det skyldtes en feil som lå hos Telenor, og berørte kunder i norske banker som hadde abonnement med Telenor.

- Problemet i dag har ingen sammenheng med det som skjedde i går. Da lå feilen hos Telenor, dette er et problem som ligger internt hos oss, sier Dalsbø.

LikeTweet

No comments:

Post a Comment