Problemene oppsto like etter klokken 15.
- Vi har hatt problemer i ettermiddag, mange kunder har ikke fått logget seg inn i nettbanken og de som fikk logget seg inn kunne ikke bruke tjenestene i nettbanken, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB, til Aftenposten.
Banken hadde en stund også problemer med kortbetaling og overføringstjenesten Vipps, men disse problemet er nå løst, opplyser Dalsbø.
Håper på snarlig løsning
- Vi jobber på spreng for å løse problemet og tror vi har funnet ut hvor problemet ligger og at vi derfor får ordnet det i løpet av kort tid, sier Dalsbø.
Han vet ikke nøyaktig hvor mange kunder som er berørt.
- Det gjelder jo alle som har prøvd å benytte seg av nettbank i ettermiddag, så det er et stort antall kunder som er berørt. Det er vi lei oss for, sier Dalsbø.
Ikke samme problem som i går
Også mandag og tirsdag morgen hadde banken trøbbel. Det skyldtes en feil som lå hos Telenor, og berørte kunder i norske banker som hadde abonnement med Telenor.
- Problemet i dag har ingen sammenheng med det som skjedde i går. Da lå feilen hos Telenor, dette er et problem som ligger internt hos oss, sier Dalsbø.
No comments:
Post a Comment