Saturday, May 14, 2016

Many are waiting for their luggage – Trønder-Avisa

Det har vært problemer med bagasjesystemet  på Gardermoen lørdag. (Foto: Martin Gramnæs)

Det har vært problemer med bagasjesystemet på Gardermoen lørdag. Foto: Martin Gramnæs

— Sterkt beklagelig at slikt skjer.

Køene vokste seg lange etter en over fem timer lang stans i bagasjeanlegget på Gardermoen lørdag. Ved 14-tiden kunne imidlertid Avinor melde at problemene var løst.

— Bagasjeanlegget er i gang igjen, opplyser kommunikasjonssjef Kristian Løksa i Avinor til NTB.

Må vente

En teknisk svikt ved 8.30-tiden førte til store problemer med både inn- og utlevering av bagasje, noe som igjen førte til lange køer ved innleveringsskrankene. Alt tilgjengelig personell ble kalt inn for å bære og kjøre bagasje til og fra flyene. Selv om problemet er løst, må passasjerene fortsatt belage seg på noe ekstra ventetid.

— Det vil ta noen timer får situasjonen normaliserer seg, sier Løksa. For å holde flytrafikken i rute, ble deler av bagasjen stående igjen på Gardermoen. Denne vil bli ettersendt, sier han.

Beklagelig

— Det er sterkt beklagelig at slikt skjer, men når det er snakk om teknikk, så kan feil oppstå, sier Thomas Winterwold i Avinor ved Trondheim Lufthavn. Det har vært noe frustrasjon blant passasjerer, men han har ikke tall på hvor mye bagasje som manglet fra pasasjerer til Trondheim. Winterwold tilføyer at det ikke er mye flytrafikk lørdag ettermiddag.

‘); $ (image).css({“top”: startTop, “left”: startLeft, “width”: startWidth, “opacity”: 0}) .animate({“left”: endLeft, “width”: endWidth, “opacity”: 1}, 300); $ (image).bind(“click touchstart”, function() { $ (this).fadeOut(100).remove(); }); } } return false; }); }); });

LikeTweet

No comments:

Post a Comment