Saturday, September 3, 2016

Transport Appeals Board: – air passenger fee may be required for paid – E24

And uttalelse Brother Transportklagenemnda heter det at de har mottatt Flere henvendelser og Klages Brother passasjerer we kjøpte Billett for passasjeravgiften ble innført til flyginger med avgang etter at avgiften trådte and Kraft.

Flere lurt har har på om flyselskapene anledning til å Krėvė slik etterbetaling. And enstemmig uttalelse Skriv Transportklagenemnda for fly at den er av den oppfatning “at flyselskapene under den Gitte forutsetning har anledning til å Krėvė etterbetaling BC passasjeravgiften.”

Nemnda viser også til at det under flyselskapenes vilkår I TATT inn bestemmelser om at passasjerer må betale skatter og avgifter we pålegges av det offentlige.

Administrerende Direktor and nho Luftfart, Torbjørn LOTH, er ikke overrasket over utfallet.

– Jeg oppfatter at klagenemnda har bekreftet den formelle situasjonen. Det er å Altså fullt mulig for flyselskapene etterfakturere, have sier til E24

Etterfakturerte fra 1. juni

Det var i juni og flyselskaper at Enkelte reisebyråer igangsatte etterfakturering BC flypassasjeravgiften .

Flyseteavgiften trådte and kraft 1. juni, og er slik at utformet avreisetidspunktet avgiftsbelegges.

I motsetning konkurrentene til og Norwegian Ryanair, SAS and healthy at juni ta ville regningen jungle Stede for a Krėvė etterbetaling.

– Det er Vår for the Intet nytt. Det har har det vært klart tidligere at vært in hjemmel for a innkreve skatten, SAS men valgt har å ikke har kjøpt etterfakturere twigs Kunda are Billett for 1. juni, opplyser informasjonssjef Knut Morten Johansen.

Han sier at SAS ikke vil Foret seg noe nytt på bakgrunn BC Transportklagenemdaets medhold med flyselskapene.

Årlig utgjør flyavgiften 700 Millioner Kroner for SAS ifølge flyselskapets eget anslag.

Norwegian har Fatt mye pepper for å ta etterbetalt, Baden Brother passasjerer and mediene og fra politikere.

– Norwegian har and Flere måneder fungert are in pengeinnkrever for staten, og vi er fornøyd med at Transportklagenemnda I Enig med oss ​​and at Rollen we pengeinnkrever for Staten trad er med regelverket. Flere titalls Millioner Kroner er allerede betalt til skatteetaten, sier kommunikasjonssjef Lasse Sandaki-Nielsen and Norwegian and Kommentar til NTB.



Klaget på forskjellsbehandling

Baden Ryanair og Norwegian ønsket å trekke flyseteavgiften direkte Brother kundens betalingsmiddel. Forbrukerombudet at det var klar på er å ulovlig hente avgiften kundens konto fra å uten innhente samtykke Kunden fray.

Interesseorganisasjonen Nho Luftfart estimert at flypassasjeravgiften har har konsekvenser for deg og meg.

– Skatten vile utgjøre 1.8 milliard Kroner og etter 2 vurderinger twigs. Det vil ved at forbrukerne merke billettene eller blir Dyre rutetilbudet dårligere. Grovt sett det blir 10 Pros Dyre Fly innenriks and Norge. Wine Regner med på et trafikkbortfall 5 Pros innenriks grunn av på avgiften, healthy Luftfart Nho-Nho and Sjef Torbjørn LOTH luftfart and sommer.

I juni klaget Nho Luftfart inn til den omstridte avgiften EFTA overvåkningsorgan ESA. Årsaken var den Forte at mente de til ulovlig forskjellsbehandling BC flyselskapene.



Rygge på flyplassjakt

Samme måned annonserte Ryanair base at Legg ned på sin and Moss lufthavn Rygge oktober we are Folge BC innføringen BC avgiften.

Helt siden den omdiskuterte avgiften ble vedtatt and Stortinget and December fjor har Rygge lufthavn vært klar på at det vil være ulønnsomt å opprettholde Drift Dersom Ryanair forsvinner – og at nedlegging vile bli in konsekvens.

den grupperingen private villas AS Rygge Airport forsøke Drift av å redde sivile lufthavn Rygge.

For at flyplassen vile den skal gå rundt trenge flyselskaper we trafikk der driver. Men det er hvilke selskaper STA for us skal dette et forblir foreløpig ubesvart spørsmål.



LikeTweet

No comments:

Post a Comment